Facem marketing prietenos. Cu cookie-uri si tot ce ne ajuta sa iti dam oferte personalizate si o experienta WOW pe site.

Afla mai multe accesand Politica de utilizare cookies.

Accept Nu accept
Intra in cont
Nu ai cont?
Creeaza cont
Categorii
Promotionale WOW Promotionale de iarna Textile Office Tehnologie & Accesorii Promotionale argint / placate cu argint Genti & Calatorie Umbrele Instrumente de scris Accesorii bauturi Copii & Jocuri Vezi mai multe
Site pentru persoane juridice. Comanda minima 250 €
Categorii:
Promotionale WOW Promotionale de iarna Textile Office Tehnologie & Accesorii Promotionale argint / placate cu argint Genti & Calatorie Umbrele Instrumente de scris Accesorii bauturi Vezi mai multe
Strategii de promovare a afacerii cu materiale promotionale
19/07/2017 Noutati

Materialele promotionale sunt acele produse inscriptionate cu numele, logo-ul, mesajul sau oferta unei companii.


Un studiu recent a aratat ca acestea pot creste cu pana la 50% buna reputatie de care se bucura o companie in randul clientilor sai. Studiul a analizat atat loialitatea consumatorilor, dupa ce au primit produsele promotionale, dar si dorinta de a mai cumpara produsele companiei, precum si sansele ca ei sa le recomande familiei sau apropiatilor.

De aceea, o campanie de marketing de succes nu trebuie sa treaca niciodata cu vederea acest aspect important, care o ajuta sa creasca vizibilitatea brandului si sa ii creeze un nume bun si de incredere pe piata.


Cum ne pot ajuta materialele promotionale in strategia de promovare a afacerii sau a companiei?

Materialele promotionale aduc numeroase beneficii atat companiilor mici, care isi fac astfel un nume pe piata, cat si marilor corporatii, care isi intaresc pozitia de lideri.


1. Reprezinta un canal important de comunicare

Materialele promotionale nu ar trebui considerate ca o parte de sine statatoare a campaniei de marketing.


Ele vin sa completeze si sa intareasca mesajul comunicat pe celelalte canale si fac acest lucru intr-un mod foarte avantajos pentru companie, fiind mai eficiente decat reclamele la radio sau panourile outdoor.


Managerii care au participat la un sondaj realizat de BPMA Research spun ca rata de recuperare a investitiei (ROI) este mai buna decat in cazul reclamelor la posturile de radio sau amplasarea de panouri outdoor.

Spre deosebire de reclamele de la radio sau TV, care sunt uitate rapid sau pe care oamenii nu le asociaza intotdeauna cu brandul, produsele promotionale au costuri mai mici, care se amortizeaza repede. In plus, 20,9% dintre cei care au primit un produs promotional au cumparat apoi produse de la compania respectiva.


Procentele pentru celelalte canale de comunicare arata mult mai diferit:

  • 4%, in cazul reclamelor in print

  • 1%, in cazul reclamelor TV

  • 6%, in cazul unei reclame online


2. Ajuta la promovarea brandului

Acelasi sondaj ne arata ca 90% dintre cei care primesc un material promotional il folosesc cel putin o data pe saptamana, 10% dintre ei il imprumuta prietenilor sau familiei, in timp ce 87% dintre consumatori pastreaza produsele promotionale mai mult de un an.


Iar pentru 30% dintre consumatori, durata de viata a materialelor promotionale este de patru ani. Sondajul realizat de BPMA arata si ca 94% dintre cei care au primit un produs promotional spun ca nu uita numele brandului de la care l-au primit.

In plus, peste 56% dintre consumatori spun ca impresia lor despre o companie s-a imbunatatit dupa ce au primit cateva produse promotionale.


Oamenii nu sunt deranjati sa primeasca un produs inscriptionat cu numele sau logo-ul unui brand, cat timp materialul este gratuit si util. Pe masura ce ei folosesc acest produs, se familiarizeaza cu brandul, iar sansele sa cumpere de la o companie pe care o cunosc cresc.


infografic2.PNG

3. Functioneaza ca o carte de vizita moderna

Produsele promotionale pot fi folosite si pentru a inscriptiona un mesaj pe care vrei ca oamenii sa il asocieze cu brandul tau.


Cand unui potential partener de afaceri i se ofera o carte de vizita, dar si un stick USB, de exemplu, sansele ca el sa le foloseasca si sa tina minte numele companiei sunt mai mari.


In plus, o firma care utilizeaza astfel de metode lasa impresia unui business responsabil si de incredere, ceea ce poate aduce mari castiguri in viitor.


4. Ofera un plus de expunere

Daca dezavantajul reclamelor in print, TV sau radio este tocmai perisabilitatea lor, expunerea  pe care companiile o obtin prin intermediul produselor promotionale este una de lunga durata si pe un public mai extins decat cel estimat initial.


5. Pot influenta decizia de cumparare

O alta statistica citata de BrandWatch ne arata ca produsele promotionale pot inclusiv sa schimbe obiceiurile de cumparare.


Multi consumatori sunt mult mai receptivi sa incerce produsele unei companii, dupa ce au primit un material promotional gratuit.


Unele companii ofera gratuit cate un produs promotional consumatorilor care au cumparat deja unul dintre produsele brandului, iar aceasta strategie functioneaza mai ales cand compania a lansat pe piata un nou produs sau serviciu si vrea sa ii incurajeze pe consumatori sa il testeze.


Care sunt cele mai utilizate materiale promotionale in anul 2017?

Principalul motiv pentru care materialele promotionale sunt pastrate atat de mult timp este pentru ca oamenii le considera utile.


Asta inseamna ca produsele cu cel mai mare succes sunt acelea de care consumatorii au nevoie zi de zi. Cele mai populare produse promotionale sunt pixurile, canile, stick-urile USB, tricourile sau rucsacurile.


Dintre acestea, canile sunt cel mai frecvent utilizate produse si cele pe care oamenii le pastreaza un timp mai indelungat decat pe celelalte.



Cand putem folosi materiale promotionale ca sa ne promovam?


Materialele promotionale pot face reclama unui business, insa pot fi folosite si pentru a educa oamenii sau pentru a le face cunoscut un produs recent lansat pe piata. De aceea, o companie ar trebui sa stabileasca intai scopul pentru care vrea sa ofere materiale promotionale.

Produsele oferite gratuit de companii reprezinta una dintre cele mai bune modalitati de a promova un produs nou lansat pe piata si de a se asigura ca oamenii retin numele si utilitatea acestuia. In momentul in care oamenii vor ajunge la raft vor fi deja familiarizati cu numele produsului, deci vor avea si mai multa incredere sa il cumpere.

Materialele promotionale sunt foarte utile si in campaniile de responsabilizare sociala ale companiei, acolo unde sunt folosite pentru a transmite un mesaj unitar.


De exemplu, o companie care promoveaza ocrotirea mediului incojurator poate oferi obiecte inedite fabricate din materiale reciclabile sau articole eco-friendly.



Ce materiale promotionale putem utiliza in functie de anotimp?


O campanie promotionala de succes este una care mentine brandul in permanenta in atentia consumatorilor, iar companiile au inceput sa isi adapteze oferta de materiale promotionale si in functie de sezon. Astfel, ele au certitudinea ca produsele oferite le vor fi de folos oamenilor.


- Materiale promotionale potrivite primavara


La inceputul primaverii, companiile pot profita de cele doua ocazii, 1 si 8 martie, pentru a face cadou produse promotionale originale femeilor, in special celor care lucreaza in companie.


Foarte potrivite sunt produsele de beauty&wellness precum gentile de cosmetice, oglinzile, prosoapele, halatele de baie sau kiturile pentru manichiura, precum si produsele utile pentru birou sau accesoriile sportive. Un covor de yoga, o bratara de fitness, un suport de mana pentru telefon sau un recipient pentru apa vor fi apreciate de toate doamnele si domnisoarele.



shutterstock_265178501.jpg


- Materiale promotionale potrivite vara


Vara, companiile pot imparti materiale promotionale pe plaja sau la munte, iar cele mai utile astfel de produse sunt kiturile pentru gratar, mingile si umbrelele de plaja, lazi sau pungi frigorifice, tricourile, ochelarii de soare, sepcile sau slapii de plaja.


shutterstock_316346408.jpg

- Materiale promotionale potrivite toamna


Toamna, cele mai potrivite produse promotionale sunt cele care ii pregatesc pe oameni de vremea mohorata. Foarte populare sunt umbrelele, pelerinele de ploaie, termosurile, sepcile, accesoriile pentru masina sau husele impermeabile.


- Materiale promotionale potrivite iarna


Iarna este un sezon extrem de ofertant pentru companiile care vor sa faca o campanie cu produse promotionale. Este o ocazie excelenta pentru a le face consumatorilor cadouri de Craciun sau de Anul Nou si exista numeroase optiuni: de la umbrele, hanorace, decoratiuni pentru brad, caciuli, fulare, manusi, pana la termosuri, brelocuri cu transfer termic, calendare,  brichete sau raclete pentru indepartarea ghetii de pe masini, toate acestea le vor fi utile oamenilor.



Care sunt cele mai eficiente materiale promotionale in functie de tipul companiei?


Alegerea produselor promotionale nu trebuie facuta la intamplare. Ea trebuie sa tina cont de tipul de activitate al companiei, de ce isi doreste aceasta sa comunice, dar si de scopul final pentru care le ofera consumatorilor aceste materiale.


- Materiale promotionale pentru companii aeriene


Companiile aeriene le pot oferi clientilor produse promotionale pe care acestia sa le foloseasca mai ales in timpul zborului.


De la rucsacuri, perne pentru avion, casti de reducere a zgomotului, suporturi pentru gadgeturi sau etichete pentru bagaje, toate acestea le vor fi foarte utile celor care calatoresc des.


Companiile de zbor pot selecta clientii fideli pentru a le oferi aceste materiale, ca o recompensa si ca o dovada de recunostinta pentru loialitatea lor.


- Materiale promotionale pentru companii farmaceutice

Companiile farmaceutice isi pot imbunatati reputatia prin oferirea unor gadgeturi utile. Un pedometru, care sa calculeze numarul de pasi pe care il faci zilnic poate deveni foarte popular, la fel ca si o oglinda de buzunar, un termometru sau o agenda.


Pixurile sunt folosite de numeroase companii drept produse promotionale, insa pentru medici, de exemplu, ele sunt extrem de utile. Capsatoarele, mouse pad-urile, organizatoarele de documente sau calendarele sunt alte exemple de materiale promotionale recomandate companiilor farmaceutice.

- Materiale promotionale pentru agentii de turism

Agentiile de turism isi pot fideliza clientii cu ajutorul produselor promotionale care sa creasca notorietatea brandului si sa ii ajute pe oameni sa isi aminteasca mai usor de ele.


O agentie de turism ar trebui sa ofere produse relevante pentru publicul ei tinta.


De exemplu, un calculator de buzunar ii poate ajuta pe clienti sa isi calculeze mai usor bugetul pentru vacanta. Altii ar putea gasi utila o harta cu cele mai frumoase destinatii sau un calendar cu cate o destinatie populara pentru fiecare luna. Astfel, oamenii vor vedea zilnic o imagine care sa le trezeasca cheful de o vacanta, iar sansele sa apeleze la tine sunt mai mari.


Care sunt cele mai creative idei pentru utilizarea materialelor promotionale in promovarea afacerii?


Companiile care vin cu o idee originala de promovare au parte de mai multa expunere si isi creeaza o imagine mai buna in ochii consumatorilor. Cu cat mai indraznete sau mai neasteptate, ideile creative sunt retinute mai usor, iar odata cu ele, si numele brandului. Iata cateva exemple:


Vantage Detergent, o companie braziliana, a oferit ca produse promotionale pliculete de ketchup, inscriptionate cu mesajul: „Petele. Greu de evitat, usor de indepartat”. Peste 100 de mii de pliculete au fost impartite prin Sao Paolo, in restaurante si puburi, iar ideea a avut un succes fulminant.


vantage_stain_remover.jpg


O organizatie australiana care sustine lupta impotriva Alzheimerului a oferit stick-uri de memorie in forma de guma de sters, inscriptionate cu mesajul „Alzheimerul iti sterge amintirile. Salveaza-le”. Pe spatele stick-ului se afla logo-ul companiei, care ii trimitea pe oameni pe site-ul organizatiei.


custom-usb-drive-alzheimers.jpg

Volkswagen a pregatit lansarea unui model Polo, promovat drept o masina mica, dar rezistenta, cu niste stickere magnetice care faceau masinile sa para lovite.  Acestea au fost lipite pe autoturismele mai multor persoane, impreuna cu mesajul „Volkswagen Polo, mic, dar puternic”.


Polomagneticcrash-500x349.jpg


Cand sunt folosite cu un scop bine definit, iar compania stie exact ce vrea sa transmita, produsele promotionale sunt mai eficiente decat reclamele prin canale de media, iar audienta la care ajung poate fi chiar mai mare.


Orice companie ar trebui sa foloseasca materiale promotionale ca parte a unei campanii mai ample de marketing, daca vrea sa vada rezultate pe termen lung.  

Ai un subiect despre care vrei sa scriem pe blog? Trimite-ne propunerea ta. Apasa AICI.
Comanda cataloagele noastre
Usureaza-ti munca de cautare cu ajutorul cataloagelor cu promotionale.
Comanda