Valoarea minima a unei comenzi trebuie sa fie mai mare de 250 EUR fara TVA

Strategii de promovare a afacerii cu materiale promotionale

19.07.2017 in Noutati

Materialele promotionale sunt acele produse inscriptionate cu numele, logo-ul, mesajul sau oferta unei companii.


Un studiu recent a aratat ca acestea pot creste cu pana la 50% buna reputatie de care se bucura o companie in randul clientilor sai. Studiul a analizat atat loialitatea consumatorilor, dupa ce au primit produsele promotionale, dar si dorinta de a mai cumpara produsele companiei, precum si sansele ca ei sa le recomande familiei sau apropiatilor.

De aceea, o campanie de marketing de succes nu trebuie sa treaca niciodata cu vederea acest aspect important, care o ajuta sa creasca vizibilitatea brandului si sa ii creeze un nume bun si de incredere pe piata.


Cum ne pot ajuta materialele promotionale in strategia de promovare a afacerii sau a companiei?

Materialele promotionale aduc numeroase beneficii atat companiilor mici, care isi fac astfel un nume pe piata, cat si marilor corporatii, care isi intaresc pozitia de lideri.


1. Reprezinta un canal important de comunicare

Materialele promotionale nu ar trebui considerate ca o parte de sine statatoare a campaniei de marketing.


Ele vin sa completeze si sa intareasca mesajul comunicat pe celelalte canale si fac acest lucru intr-un mod foarte avantajos pentru companie, fiind mai eficiente decat reclamele la radio sau panourile outdoor.


Managerii care au participat la un sondaj realizat de BPMA Research spun ca rata de recuperare a investitiei (ROI) este mai buna decat in cazul reclamelor la posturile de radio sau amplasarea de panouri outdoor.

Spre deosebire de reclamele de la radio sau TV, care sunt uitate rapid sau pe care oamenii nu le asociaza intotdeauna cu brandul, produsele promotionale au costuri mai mici, care se amortizeaza repede. In plus, 20,9% dintre cei care au primit un produs promotional au cumparat apoi produse de la compania respectiva.


Procentele pentru celelalte canale de comunicare arata mult mai diferit:

  • 4%, in cazul reclamelor in print

  • 1%, in cazul reclamelor TV

  • 6%, in cazul unei reclame online


2. Ajuta la promovarea brandului

Acelasi sondaj ne arata ca 90% dintre cei care primesc un material promotional il folosesc cel putin o data pe saptamana, 10% dintre ei il imprumuta prietenilor sau familiei, in timp ce 87% dintre consumatori pastreaza produsele promotionale mai mult de un an.


Iar pentru 30% dintre consumatori, durata de viata a materialelor promotionale este de patru ani. Sondajul realizat de BPMA arata si ca 94% dintre cei care au primit un produs promotional spun ca nu uita numele brandului de la care l-au primit.

In plus, peste 56% dintre consumatori spun ca impresia lor despre o companie s-a imbunatatit dupa ce au primit cateva produse promotionale.


Oamenii nu sunt deranjati sa primeasca un produs inscriptionat cu numele sau logo-ul unui brand, cat timp materialul este gratuit si util. Pe masura ce ei folosesc acest produs, se familiarizeaza cu brandul, iar sansele sa cumpere de la o companie pe care o cunosc cresc.


infografic2.PNG

3. Functioneaza ca o carte de vizita moderna

Produsele promotionale pot fi folosite si pentru a inscriptiona un mesaj pe care vrei ca oamenii sa il asocieze cu brandul tau.


Cand unui potential partener de afaceri i se ofera o carte de vizita, dar si un stick USB, de exemplu, sansele ca el sa le foloseasca si sa tina minte numele companiei sunt mai mari.


In plus, o firma care utilizeaza astfel de metode lasa impresia unui business responsabil si de incredere, ceea ce poate aduce mari castiguri in viitor.


4. Ofera un plus de expunere

Daca dezavantajul reclamelor in print, TV sau radio este tocmai perisabilitatea lor, expunerea  pe care companiile o obtin prin intermediul produselor promotionale este una de lunga durata si pe un public mai extins decat cel estimat initial.


5. Pot influenta decizia de cumparare

O alta statistica citata de BrandWatch ne arata ca produsele promotionale pot inclusiv sa schimbe obiceiurile de cumparare.


Multi consumatori sunt mult mai receptivi sa incerce produsele unei companii, dupa ce au primit un material promotional gratuit.


Unele companii ofera gratuit cate un produs promotional consumatorilor care au cumparat deja unul dintre produsele brandului, iar aceasta strategie functioneaza mai ales cand compania a lansat pe piata un nou produs sau serviciu si vrea sa ii incurajeze pe consumatori sa il testeze.


Care sunt cele mai utilizate materiale promotionale in anul 2017?

Principalul motiv pentru care materialele promotionale sunt pastrate atat de mult timp este pentru ca oamenii le considera utile.


Asta inseamna ca produsele cu cel mai mare succes sunt acelea de care consumatorii au nevoie zi de zi. Cele mai populare produse promotionale sunt pixurile, canile, stick-urile USB, tricourile sau rucsacurile.


Dintre acestea, canile sunt cel mai frecvent utilizate produse si cele pe care oamenii le pastreaza un timp mai indelungat decat pe celelalte.



Cand putem folosi materiale promotionale ca sa ne promovam?


Materialele promotionale pot face reclama unui business, insa pot fi folosite si pentru a educa oamenii sau pentru a le face cunoscut un produs recent lansat pe piata. De aceea, o companie ar trebui sa stabileasca intai scopul pentru care vrea sa ofere materiale promotionale.

Produsele oferite gratuit de companii reprezinta una dintre cele mai bune modalitati de a promova un produs nou lansat pe piata si de a se asigura ca oamenii retin numele si utilitatea acestuia. In momentul in care oamenii vor ajunge la raft vor fi deja familiarizati cu numele produsului, deci vor avea si mai multa incredere sa il cumpere.

Materialele promotionale sunt foarte utile si in campaniile de responsabilizare sociala ale companiei, acolo unde sunt folosite pentru a transmite un mesaj unitar.


De exemplu, o companie care promoveaza ocrotirea mediului incojurator poate oferi obiecte inedite fabricate din materiale reciclabile sau articole eco-friendly.



Ce materiale promotionale putem utiliza in functie de anotimp?


O campanie promotionala de succes este una care mentine brandul in permanenta in atentia consumatorilor, iar companiile au inceput sa isi adapteze oferta de materiale promotionale si in functie de sezon. Astfel, ele au certitudinea ca produsele oferite le vor fi de folos oamenilor.


- Materiale promotionale potrivite primavara


La inceputul primaverii, companiile pot profita de cele doua ocazii, 1 si 8 martie, pentru a face cadou produse promotionale originale femeilor, in special celor care lucreaza in companie.


Foarte potrivite sunt produsele de beauty&wellness precum gentile de cosmetice, oglinzile, prosoapele, halatele de baie sau kiturile pentru manichiura, precum si produsele utile pentru birou sau accesoriile sportive. Un covor de yoga, o bratara de fitness, un suport de mana pentru telefon sau un recipient pentru apa vor fi apreciate de toate doamnele si domnisoarele.



shutterstock_265178501.jpg


- Materiale promotionale potrivite vara


Vara, companiile pot imparti materiale promotionale pe plaja sau la munte, iar cele mai utile astfel de produse sunt kiturile pentru gratar, mingile si umbrelele de plaja, lazi sau pungi frigorifice, tricourile, ochelarii de soare, sepcile sau slapii de plaja.


shutterstock_316346408.jpg

- Materiale promotionale potrivite toamna


Toamna, cele mai potrivite produse promotionale sunt cele care ii pregatesc pe oameni de vremea mohorata. Foarte populare sunt umbrelele, pelerinele de ploaie, termosurile, sepcile, accesoriile pentru masina sau husele impermeabile.


- Materiale promotionale potrivite iarna


Iarna este un sezon extrem de ofertant pentru companiile care vor sa faca o campanie cu produse promotionale. Este o ocazie excelenta pentru a le face consumatorilor cadouri de Craciun sau de Anul Nou si exista numeroase optiuni: de la umbrele, hanorace, decoratiuni pentru brad, caciuli, fulare, manusi, pana la termosuri, brelocuri cu transfer termic, calendare,  brichete sau raclete pentru indepartarea ghetii de pe masini, toate acestea le vor fi utile oamenilor.



Care sunt cele mai eficiente materiale promotionale in functie de tipul companiei?


Alegerea produselor promotionale nu trebuie facuta la intamplare. Ea trebuie sa tina cont de tipul de activitate al companiei, de ce isi doreste aceasta sa comunice, dar si de scopul final pentru care le ofera consumatorilor aceste materiale.


- Materiale promotionale pentru companii aeriene


Companiile aeriene le pot oferi clientilor produse promotionale pe care acestia sa le foloseasca mai ales in timpul zborului.


De la rucsacuri, perne pentru avion, casti de reducere a zgomotului, suporturi pentru gadgeturi sau etichete pentru bagaje, toate acestea le vor fi foarte utile celor care calatoresc des.


Companiile de zbor pot selecta clientii fideli pentru a le oferi aceste materiale, ca o recompensa si ca o dovada de recunostinta pentru loialitatea lor.


- Materiale promotionale pentru companii farmaceutice

Companiile farmaceutice isi pot imbunatati reputatia prin oferirea unor gadgeturi utile. Un pedometru, care sa calculeze numarul de pasi pe care il faci zilnic poate deveni foarte popular, la fel ca si o oglinda de buzunar, un termometru sau o agenda.


Pixurile sunt folosite de numeroase companii drept produse promotionale, insa pentru medici, de exemplu, ele sunt extrem de utile. Capsatoarele, mouse pad-urile, organizatoarele de documente sau calendarele sunt alte exemple de materiale promotionale recomandate companiilor farmaceutice.

- Materiale promotionale pentru agentii de turism

Agentiile de turism isi pot fideliza clientii cu ajutorul produselor promotionale care sa creasca notorietatea brandului si sa ii ajute pe oameni sa isi aminteasca mai usor de ele.


O agentie de turism ar trebui sa ofere produse relevante pentru publicul ei tinta.


De exemplu, un calculator de buzunar ii poate ajuta pe clienti sa isi calculeze mai usor bugetul pentru vacanta. Altii ar putea gasi utila o harta cu cele mai frumoase destinatii sau un calendar cu cate o destinatie populara pentru fiecare luna. Astfel, oamenii vor vedea zilnic o imagine care sa le trezeasca cheful de o vacanta, iar sansele sa apeleze la tine sunt mai mari.


Care sunt cele mai creative idei pentru utilizarea materialelor promotionale in promovarea afacerii?


Companiile care vin cu o idee originala de promovare au parte de mai multa expunere si isi creeaza o imagine mai buna in ochii consumatorilor. Cu cat mai indraznete sau mai neasteptate, ideile creative sunt retinute mai usor, iar odata cu ele, si numele brandului. Iata cateva exemple:


Vantage Detergent, o companie braziliana, a oferit ca produse promotionale pliculete de ketchup, inscriptionate cu mesajul: „Petele. Greu de evitat, usor de indepartat”. Peste 100 de mii de pliculete au fost impartite prin Sao Paolo, in restaurante si puburi, iar ideea a avut un succes fulminant.


vantage_stain_remover.jpg


O organizatie australiana care sustine lupta impotriva Alzheimerului a oferit stick-uri de memorie in forma de guma de sters, inscriptionate cu mesajul „Alzheimerul iti sterge amintirile. Salveaza-le”. Pe spatele stick-ului se afla logo-ul companiei, care ii trimitea pe oameni pe site-ul organizatiei.


custom-usb-drive-alzheimers.jpg

Volkswagen a pregatit lansarea unui model Polo, promovat drept o masina mica, dar rezistenta, cu niste stickere magnetice care faceau masinile sa para lovite.  Acestea au fost lipite pe autoturismele mai multor persoane, impreuna cu mesajul „Volkswagen Polo, mic, dar puternic”.


Polomagneticcrash-500x349.jpg


Cand sunt folosite cu un scop bine definit, iar compania stie exact ce vrea sa transmita, produsele promotionale sunt mai eficiente decat reclamele prin canale de media, iar audienta la care ajung poate fi chiar mai mare.


Orice companie ar trebui sa foloseasca materiale promotionale ca parte a unei campanii mai ample de marketing, daca vrea sa vada rezultate pe termen lung.  

Distribuie:

Articole recomandate

Ce promotionale sa alegi pentru campaniile din vara 2018, ca sa ai rezultate WOW

Ce promotionale sa alegi pentru campaniile din vara 2018, ca sa ai rezultate WOW

24.04.2018 in Noutati

Vara, cu ale sale zile lungi, aduce pentru fiecare dintre noi o schimbare. Pentru afacerile din anumite domenii, aceasta este perioada cea mai aglomerată din an, în timp ce pentru altele, acum este perioada concediilor, a ragazului inainte de focul cel mare. In cazul campaniilor cu promotionale, vara nu este doar un alt sezon, este momentul când poţi să câştigi capital de imagine pentru brandul tau sau sa vinzi mai mult. Insa daca esti atent la sfaturile specialistilor, le poti face pe amandoua.

Citeste mai departe
Promotionalele si segmentul HoReCa: creaza un brand puternic si cucereste inima clientilor tai

Promotionalele si segmentul HoReCa: creaza un brand puternic si cucereste inima clientilor tai

05.07.2018 in Noutati

Fie ca esti antreprenor, manager sau cel care promoveaza un business din segmentul HoReCa, vei fi interesat ca numele si esenta brandului tau sa ramana cat mai mult timp in mintea consumatorilor. Pentru ca daca esti in mintea lor, esti si foarte aproape de portofelul lor. Care sunt promotionalele cu cel mai bun ROI (return on investment) pentru segmentul HoReCa, care te ajuta sa obtii rezultatele pe care le cauti?

Citeste mai departe
Sarbatorile vin... ce oportunitati pot sa aduca pentru brandul si afacerea ta?

Sarbatorile vin... ce oportunitati pot sa aduca pentru brandul si afacerea ta?

23.11.2018

De la Secret Santa din firmele mari si mici, la Mos Craciun-ul generos pentru familiile angajatilor, traditia sa oferim cadouri angajatilor si partenerilor se pastreaza in fiecare an. 

Lipsa lor determina frustrare la nivelul echipelor si o lipsa de implicare si relatii reci in business.

Solutia nu-i sa oferi orice, doar ca sa oferi CEVA, ci sa alegi cu grija, atat pentru bugetul firmei tale cat si pentru oamenii la care cadourile ajung. Experienta noastra ne ajuta sa te ajutam. 

Citeste mai departe
[1/14] Cand poti sa folosesti imprimarea digitala (DTG) si ce avantaje iti aduce?

[1/14] Cand poti sa folosesti imprimarea digitala (DTG) si ce avantaje iti aduce?

16.03.2019 in Noutati
Nu-i deloc usor sa alegi cea mai buna metoda de personalizare. E nevoie sa cunosti ce avantaje iti aduce fiecare metoda in parte si mai ales cand poti sa o folosesti si pentru ce tip de materiale. Ca sa poti sa iei deciziile cele mai bune, incepem o serie noua de materiale in care iti descriem avantajele fiecarei metode pe care o folosim cu succes in atelierul nostru. Imprimarea digitala (DTG) este cea care deschide seria celor 14 materiale ce te vor ajuta sa vorbesti aceeasi limba cu specialistii in imprimare si personalizare si te vor scuti sa cheltuiesti bani, fara sa obtii rezultatele pe care le vrei.
Citeste mai departe
Noul sediu Today Advertising

Noul sediu Today Advertising

13.03.2018

2018 este anul provocarilor. Anul cand ne-am propus sa crestem ideile noastre si sa le dam aripi. Unul dintre cele mai importante proiecte, caruia ii slefuim contururile, este noul sediu Today Advertising, locul unde se vor intalni sub acelasi acoperis, tehnicii Today (echipa ce lucreaza sa personalizeze si sa ajunga la tine promotionalele comandate), agentii de vanzare, customer care, echipa administrativa, creativii si marketingul. Cum va arata acesta?

Citeste mai departe
Cum castigi loialitatea angajatilor cu daruri personalizate - sfaturi usor de aplicat + STUDIU DE CAZ

Cum castigi loialitatea angajatilor cu daruri personalizate - sfaturi usor de aplicat + STUDIU DE CAZ

30.05.2018 in Noutati

Loialitatea este o insusire pe care vrem sa o aiba angajatii nostri. Pe cat de mult o cautam insa, pe atat de rar o intalnim. 4 din 10 angajati nu simt niciun fel de atasament fata de compania care ii plateste. Cifra a fost publicata in 2010 de Ziarul Financiar, care a citat un studiu cu 90 de mii de participanti. Si totusi exista o metoda prin care ii transformi pe angajatii apatici si dezinteresati, in purtatori de cuvant ai valorilor companiei, loiali firmei? 

Citeste mai departe
Cum te asiguri ca ai o carte de vizita pe care toata lumea vrea sa o pastreze

Cum te asiguri ca ai o carte de vizita pe care toata lumea vrea sa o pastreze

15.12.2018 in Noutati

Ne-am asumat ca vom aduce wow-ul in domeniul promovarii cu promotionale. Si facem asta prin produsele si campaniile pe care le implementam cap coada.

Acum insa mai adaugam un serviciu WOW in portofoliul nostru: imprimam orice si oricat. Si vrem sa sa iti aratam ca respectam aceasta promisiune, cu ajutorul celei mai recente povesti de succes pe care am creat-o pentru unul dintre clientii din zona IT.

Citeste mai departe
Studiu de caz: cum transformi o banala sacosa in obiectul care iti poate aduce 6.000 de prospecti noi

Studiu de caz: cum transformi o banala sacosa in obiectul care iti poate aduce 6.000 de prospecti noi

24.02.2019

Printre clasicele produse promotionale se numara si pungile de plastic sau sacosile textile. Insa exista o metoda prin care poti sa transformi acest promotional, intr-un produs pe care clientii sau partenerii tai sa il foloseasca cu placere si sa nu inghesuie imediat in sertarul cu pungi, unde sa il dea apoi uitarii. Iti aratam cum sa faci si tu asta, fara costuri care sa iti dubleze bugetul de publicitate.

Citeste mai departe
Povestea unui trofeu creat de la zero in atelierul Today Advertising pentru CRH

Povestea unui trofeu creat de la zero in atelierul Today Advertising pentru CRH

11.06.2019 in Noutati

Zi de zi ajung provocari pe masa noastra de lucru. Fie suntem provocati sa cream un cadou WOW pentru angajatii unei companii, fie sa imprimam materialele promotionale prin noi tehnici sau metode ce dau rezultate uimitoare. De data aceasta insa, am fost provocati sa cream un trofeu memorabil pentru un jucator din piata materialelor de constructii cu vanzari de peste 24 de miliarde de euro (doar in 2014). Iata ce a iesit.

Citeste mai departe
Culoarea anului 2019 si cum poti sa o folosesti in campaniile tale de promovare

Culoarea anului 2019 si cum poti sa o folosesti in campaniile tale de promovare

09.12.2018 in Noutati

Realitatea lumii noastre e ca CE si CAT o sa cumparam in domenii precum moda, decoratiuni de interior, mobilier sau ambalaje e dictat si de culoarea anului.

Iar aceasta culoare e decisa de Pantone, companie cu sediul in New Jersey care "traieste" sfatuind branduri din intreaga lume in domeniul designului si cromaticii.

Anul acesta expertii Pantone au ales Living Coral drept culoarea anului 2019 si asta poate sa fie o veste buna si pentru tine.

Citeste mai departe
Personalizare uimitoare pentru cel mai iubit rucsac - Bobby compact antifurt

Personalizare uimitoare pentru cel mai iubit rucsac - Bobby compact antifurt

20.03.2018 in Noutati

Am incheiat anul 2017 cu un record. In cateva luni de promovare, am reusit sa facem din Bobby, rucsacul antifurt cu design patentat, cel mai vandut si vanat promotional de la noi. Recordul de 10 mii de rucsacuri vandute ne-a adus recunoasterea producatorului si ne-a aratat ca piata din Romania este pregatita pentru produse inovatoare. Asa ca acum facem pasul urmator: iti prezentam Bobby compact, cu un print full color, garantat pe viata.

Citeste mai departe
Cum schimbi deznodamantul zilelor ploioase cu ajutorul promotionalelor WOW

Cum schimbi deznodamantul zilelor ploioase cu ajutorul promotionalelor WOW

13.09.2017 in Noutati

Este acel sezon. Da, acel sezon cand vremea se schimba de la o ora la alta. Ai plecat de acasa, imbracat ca pentru iulie, iar cand e gata programul de munca, parca ai nimerit in decembrie. Oricat de mult am vrea, nu putem sa controlam vremea. Insa putem sa devenim adevarati supereroi pentru partenerii si colaboratorii nostri, cu ajutorul unor promotionale foarte versatile si inovatoare.

Citeste mai departe
Inspira-te din campania noastra: cum am transformat un rucsac intr-unul dintre cele mai apreciate promotionale

Inspira-te din campania noastra: cum am transformat un rucsac intr-unul dintre cele mai apreciate promotionale

21.09.2017 in Noutati

Piata promotionalelor este o lume competitiva. Un teren de wrestling unde Pretul, Calitatea si Termenul de livrare sunt luptatorii care se iau la tranta zi de zi. Cateodata Termenul castiga lupta. Alteori Calitatea. Dar de cele mai multe ori, castigatorul arenei este Pretul. Credem insa ca piata promotionalelor merita mai mult, asa ca am lansat in arena alti doi adversari, pe care pariem cu ochii inchisi.

Citeste mai departe
De ce inca ne organizam munca cu ajutorul agendelor + TOP 5 cele mai surprinzatoare agende pentru 2018

De ce inca ne organizam munca cu ajutorul agendelor + TOP 5 cele mai surprinzatoare agende pentru 2018

10.10.2017 in Noutati

Vorbim, muncim, zambim online. Ne impartim taskuri pe mail, comunicam cu familia, prietenii sau colegii pe whats-up, invatam de pe net, cautam informatie si o dam mai departe din taste. Cu toate ca in fiecare an vietile noastre, si mai ales munca noastra, se muta tot mai mult in online, exista un lucru pe care inca il facem cu pixul si foaia in mana. 

Citeste mai departe
Ce sa faci cand concurenta te copiaza

Ce sa faci cand concurenta te copiaza

20.07.2018 in Noutati

Nu e un sentiment placut sa vezi cum munca ta e copiata cap coada. Asa ca intelegem de ce nu ai putea sa gasesti bucurie in fraza: Sa fii copiat este un lucru care iti arata ca ce faci, faci bine. Cu toatea astea, nu exista un indicator mai bun ca esti pe drumul potrivit, decat momentul cand concurenta incepe sa faca ce faci tu. Si totusi, cum iesi din situatia asta?

Citeste mai departe
Care sunt produsele promotionale WOW pe care le aducem de la targul international RemaDays 2019?

Care sunt produsele promotionale WOW pe care le aducem de la targul international RemaDays 2019?

16.02.2019 in Noutati
In fiecare an, colectiile de produse promotionale se imbogatesc cu modele noi, uimitoare. Lansarile au loc la evenimente care reunesc specialisti in advertising si printing, iar unul dintre acestea a fost tocmai RemaDays 2019. La eveniment echipa Today Advertising a reprezentat Romania in calitate de expozant, dar si in calitate de vanator al produselor promotionale WOW. Iata care sunt noutatile pe care le aducem pentru voi.
Citeste mai departe
Pixul cu Super Personalitate - toata lumea o sa te intrebe de el!

Pixul cu Super Personalitate - toata lumea o sa te intrebe de el!

20.04.2019

Pixul din plastic a fost inventat in 1924. La ani distanta, companiile si-au dat seama ca pot sa il foloseasca drept suport pentru mesajele lor. Si e usor sa vezi de ce e asa: e un produs cu pret bun, usor de personalizat si pe care utilizatorii il folosesc fara discriminare,indifent cine sunt, cat castiga sau ce preferinte au. Ceea ce inseamna ca mesajul tau ajunge sa fie vazut de multe ori, in multe medii. Dar tocmai pentru ca e atat de accesibil, foarte multe companii ajung sa prefere pixul promotional. Care e riscul atunci? Acelasi pe care l-ai avea cand te afli intr-o sala cu o multime de oameni, carora vrei sa le transmiti ceva important. Insa daca toata lumea tipa...tu nu te mai auzi. Cum aduci atentia asupra ta?

Citeste mai departe
-->